fredag den 1. juli 2011

Hvilke produkter bruger jeg til hverdag no. 2


I dette indlæg handler det om produkter jeg bruger til ansigtet i stedet for, som i det sidste indlæg, at handle om produkter jeg brugt til kroppen. Og ja jeg ved godt at under armene ikke er i ansigtet, men nu fik jeg det altså ikke med i det forrige indlæg. Og deodorant er et must.

Deodorant 
I forhold til hvilken deodorant jeg bruger, så er det vigtigt for mig at den dufter godt og ikke alt for kraftigt. Jeg kan også godt lide at duften kun er centreret et sted, og ikke over et helt område. Derfor bruger jeg ALDRIG spraydeodorant. Og det gør jeg heller ikke fordi at den vil overdøve min parfume.

Parfume
Jeg er en af de personer som syntes at en parfume er alt alt for dyrt. Det er jo i princippet bare lidt vand med duft i. Men parfume er noget alle og en hver, bliver nødt til at eje. Så her bliver man nødt til at punge ud for den duft man selv kan lide. Lige pt. bruger jeg en billig Parfume som ikke er en at prale af. Men nogle af klassikerne som: Pure poison fra Dior, Armani night fra Armani, Envy me fra Gucci og my all time favorite, Daisy fra Marc Jacobs er en håndfuld af mine ynglings. 

Dæk-stifte.
Dette er noget jeg fornyeligt er begyndt at bruge, og jeg er blevet totalt hooked på det. Hvis man lige er lidt mørk under øjnene klare min dæk-stifte det super hurtigt. Dog er det en billig en jeg bruger fra Wet'n'wild, men her er jeg helt sikker på at det godt kan betale sig at købe en lidt dyre en af slagsen, da den billige jeg har, godt kan være lidt tung i konsistensen.

Ansigtscreme
Her bruger jeg Lorial, da den ikke koster alt for meget og virkelig er godt. Den er ikke for feddet og har  kun en meget svag duft. Ofte kan man få den på tilbud til halv pris i Bilka og Føtex.

Pudder
Pudder bruger jeg ikke hverdag, men da de billige pudder lægger sig som støv, er det altså et af de steder jeg gerne vil bruge lidt flere penge. Især fordi pudder holder meget længe hjemme ved mig. Derfor bruger jeg en fra Nielsen jord samt en tilhørende børste. Igen er det sådan med børster, at hvis man køber de billige, er det næsten 100% sikkert at man ender op med en masse børstehår i ansigtet.

Rouge
Til kinderne har jeg altid brugt en fra Lorial, og grunden til dette er simpelthen fordi jeg syntes at de kan lave den rouge som klæder mig bedst. 

Øjne
Jeg bruger hver dag mascara og eye-liner. Min eye-liner er fra Rimmel, og hvad jeg har erfaret er at det er den som holder bedst i løbet af dagen. Mange af de andre mærker jeg har prøvet har en tendens til at skalle af i løbet af dagen, hvad enten det er en dyr Qliniqu eller en billig fra Gosh.. Min mascara skulle bare være den på tilbud, for mig gør det ikke den store forskel hvor den er fra. Så det endte med at blive one million lashes fra lorial. Jeg bruger også en øjenvippebukker, og ja her er det også bare den billigste. 

Pincet.
Hvis du er en af dem som smider dine pincetter væk hele tiden, så køb de billigste der overhovedet er til at få fat på, ellers kan det godt blive en dyr fornøjelse. Jeg ofrede 100 kr på min fine rosepincet, og den har altså fulgt mig det seneste år. Med tiden mister pincetter, lige som knive, deres skarphed og dette gør at det er svært a få fat i hårene. Men selv efter et års brug er min stadig skarp.

Håber i fik lidt inspiration til hvilke produkter i kan spare på og hvilke produkter i ikke skal spare på. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar